Vissza

Maximalizáld az esélyeidet – Mit keres egy recruiter a LinkedIn profilodon?

Herczeg Sára Content Strategy Specialist

2024. június 3.

Olvasási idő: 6 perc

Karriertanácsok

A munkahelykeresés és karrierváltás fontos tényezője az online álláshirdetési platformok rendszeres használata, ezek közül pedig a LinkedIn szakmai közösségi média platformként is szolgál, ezért érdemes részletesen kitöltened a profilodat, és folyamatosan, aktívan jelen lenni a felületen, hogy megtaláljanak a legjobb szakmai lehetőségek.

A következőkben Bacsó Borbála, Senior Recruiter kollégánk nyilatkozik arról, ő mit néz meg az álláskeresők LinkedIn profilján, és hogyan tudják javítani az esélyeiket akár azok is, akik csak passzívan nézelődnek.

Iratkozz fel hírlevelünkre!>

  1. Kulcsszó alapú keresés

A toborzók, HR-esek, új kollégát kereső szakmai vezetők kulcsszavak szerint szűrnek a különböző adatbázisokban, így minél részletesebben töltöd ki a profilod, annál nagyobb valószínűséggel fog bedobni téged egy adott keresés. A LinkedIn ebben egyébként elég felhasználóbarát felület, mutatja is, hogy hány százalékban van kitöltve a profilod, és mit érdemes még hozzátenned. Amire figyelj, hogy a szakmád, tapasztalatod, mindennapi tevékenységed kulcsszavait fogalmazd bele a szövegekbe.

  1. Az első benyomás

Mivel a recruitereknek számos hasonló keresést kell egy nap végig vinniük, ezért első körben megnézik, hogy a lokáció, jelenlegi pozíció és nyelvtudás, vagy egyéb hasonló olyan skill, ami elengedhetetlen a pozíció betöltéséhez, megvan-e. Ha tehát ezeket nem megfelelően adod meg, már az ’első körben’ kiejted magad a lehetséges jelöltek köréből még akkor is, ha egyébként te lennél a legalkalmasabb szakember az állásra. Érdemes tehát olyan lokációt és skilleket megadnod, amelyek a jövőbeli terveidhez, álommunkádhoz passzolnak.

  1. Szakmai tapasztalat

Munkatapasztalataidnál érdemes felsorolásszerűen kitérned az egyes pozícióknál betöltött felelősségi köreidre, napi és időszakos feladataidra, illetve azokra a stakeholderekre, akikkel rendszeresen kapcsolatban voltál. Ne feledd, itt el akarod adni magad, így bármilyen kisebb szerep, amiből tanultál, és amit a későbbiekben relevánsan fel tudnál mutatni egy szóbeli beszélgetés során is, számíthat. A megfogalmazásban nyugodtan mutasd meg, milyen hatása volt a munkádnak, milyen eredményeket értél el.

4. Készségek, skillek megadása

A jelenlegi munkaerőpiacon nagyon fontosak a skillek, sok munkáltató ezek alapján szűri ki a jelentkezőket. Ha megnézed, az egyes LinkedIn-es álláshirdetéseknél is meg vannak adva a kívánt skillek az egyes pozíciókhoz. Ha elakadtál, és az automatikus javaslatok sem az igaziak, nézz meg olyan álláshirdetéseket, amik tetszenek, és jelentkeznél rájuk, és vedd át a profilodba azokat a készségeket, amelyek rád is igazak.

5. Szakmai bemutatkozás

Itt érdemes összefoglalnod, mi az az irány, ami számodra izgalmas előrelépést jelenthet a karrieredben, merre szeretnél haladni, mi az, ami iránt elhivatottságot érzel a munkádban, így aki megnézi, láthatja milyen ajánlatok lehetnek számodra relevánsak. Azt is megadhatod, mi az, amivel nem szeretnél foglalkozni, így, ha már szeniorabb vagy, szűkítheted a megkeresések számát. Ha viszont minél több állásajánlatot szeretnél kapni, maradj inkább a pozitív állításoknál, hiszen sosem tudhatod, milyen lehetőségeket rejt egy-egy megkeresés, ha kész vagy rugalmasan tárgyalni.

6. Profilkép

Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos egy professzionális kép beállítása, hiszen ezzel prezentálod magad a lehetséges munkáltatók előtt. Így nagyon fontos, hogy átgondold, milyen üzenetet szeretnél magadról közvetíteni a cégek felé. Bár műtermi fotót valószínűleg sehol nem várnak el, míg egy kreatívabb, művészibb szakma esetén lazább kép is meggyőző lehet, egy kötöttebb corporate közeg hivatalos képet fog megkövetelni. Ha tanácstalan vagy, kérd ki pár rokonod, barátod véleményét, de egy professzionálisabb, komolyabb képpel valószínűleg nem lőhetsz mellé.

7. Aktuális információk

Magától értetődőnek tűnhet, de meglepően gyakran elfelejthetjük frissíteni a profilunkat. Elvégeztél egy új továbbképzést? Javult a nyelvi tudásod? Új feladatkörökkel bővült a jelenlegi pozíciód? Elértél egy sikert az egyik projekteden? Nem csak a munkahelyváltást, ezeket is érdemes felvezetni a profilodba, hiszen ezekkel is tovább finomítod a rólad alkotott képet, több releváns keresésben jelensz meg, és egyre inkább megalapozod a rólad alkotott szakmai képet.

8. Open-to-Work

Sokan óvakodnak tőle, de a recruitereknek ez egy nagyon hasznos mutató arra nézve, hogy mennyire aktívan keresel állást, írjanak-e neked, fogsz-e válaszolni a megkeresésekre. Ezt úgy is megteheted, hogy a zöld badge nem jelenik meg a profilodon, és kizárod a jelenlegi munkahelyeden dolgozó recruitereket, így nem kerülhetsz bajba a nézelődésért.

Ha tetszett ez a cikk, és szeretnél további hasznos tanácsokat kapni az karrierépítéshez, iratkozz fel hírlevelünkre, és kövess minket közösségi média felületeinken, illetve látogass el weboldalunkra a legfrissebb állásajánlatokért és karriertanácsokért. Egyedül sokszor megterhelő tud lenni az előrelépés. Ebben tud segíteni egy felkészült tanácsadói csapat, akik szakmájukból adódóan minden nap munkaerőpiaci kérdésekben segítenek céges ügyfeleknek és álláskeresőknek egyaránt.

Ha érdekel, hogy tudunk díjmentesen állást találni neked, olvasd el cikkünket a témában, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot a cv@idbc.hu címen. Mi itt vagyunk, hogy támogassunk ezen az úton. Lépj kapcsolatba velünk, és tedd meg a következő lépést a karrieredben!