Vissza

A HR Piac Nagykönyve kiadványról – Mit tanultunk az IDBC-nél?

Herczeg Sára Content Strategy Specialist

2023. december 7.

Olvasási idő: 4 perc

Szakmai tartalmak

Az IDBC mindig nyitott az új ismeretekre, trendekre és megoldásokra a HR, a toborzás és az IT területén. Ezért is szereztük be a Behaviour által kiadott HR piac nagykönyve című kiadványt, amely a 2023-as év legfontosabb HR témáit és kutatási eredményeit foglalja össze. A magazinban számos érdekes és hasznos cikk található, amelyek közül mi most a három legérdekesebbet foglaljuk össze.

Iratkozz fel hírlevelünkre!>
Az elmúlt év legfelkapottabb aktualitása a mesterséges intelligencia és a digitalizáció szerepe volt a munkaerőpiacon, így nem meglepő, hogy az évösszesítő cikkekbe is bekerült. A HR digitalizáció lépésről lépésre arról szól, hogyan lehet sikeresen bevezetni és alkalmazni a digitális eszközöket és folyamatokat a HR munkájában. Dr. Mihók Krisztina, az Erste Bank HR igazgatója szerint a fokozatosság, tervezés és az emberi kapcsolat központba helyezése a kulcs, hiszen „A toborzás során kiemelkedően fontos a jelöltélmény, hiszen ekkor találkozik először a munkáltatóval, és az első benyomás nagyban befolyásolja, hogy milyennek látja a céget”.  

Egy felmérés szerint egyébként a HR területek közül a toborzás és kiválasztás digitalizációja 39,3 %-on áll. Mi is folyamatosan törekszünk arra, hogy a legmodernebb és leghatékonyabb digitális megoldásokat használjuk a toborzásban és a projektmenedzsmentben. Ha te is elmerülnél a témában, ajánljuk figyelmedbe a könyvelői szakma digitalizációjáról szóló webinárunk összefoglalóját. Ha pedig te is annyira izgalmasnak találod a mesterséges intelligencia témáját, mint mi, hallgass bele az adatalapú toborzásba bevezető Fel vagy véve! Podcast epizódunkba, vagy olvasd el a mesterséges intelligencia HR-ben betöltött szerepéről írt cikkünket. Toborzási gyakorlatunkhoz kapcsolódóan viszont nem mehettünk el olyan gyakorlati tanácsok mellett, mint a 6+6 bevonzási és megtartási trükk a Continental-nál, amely leírja, hogyan építette fel és tartja fenn a Continental Automotive Hungary Kft. a magas színvonalú munkáltatói márkáját és a vonzó munkahelyi kultúráját. A cikk a következő területeken osztja meg a tapasztalatait és jó gyakorlatait: 1) munkáltatói márkaépítés: külső és belső kommunikáció, közösségi média, események, díjak és elismerések, 2) a munkavállalói elégedettség és elkötelezettség növelése: munkakörnyezet, juttatások, karrierlehetőségek, képzések, visszajelzések és munka-magánélet egyensúly, 3) a munkaerő megtartása és fejlesztése: mentorálás, coaching, csapatépítés, mobilitás, diverzitás és innováció.

A cikkben szereplő tippek és példák nagyon hasznosak voltak számunkra, hiszen mi is nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a legjobb munkáltatók közé tartozzunk, és hogy a legjobb munkavállalókat vonzzuk és tartsuk meg. 2022-ben például az az elismerés ért minket, hogy az év felelős foglalkoztatója lehettünk Középvállalkozás, A Főváros Felelős Foglalkoztatója és FiatalokÉRT különdíj kategóriákban. Tudd meg, hogy csináltuk, olvasd el saját blog cikkünket, amely a munkahelyi csapatépítésről szól. 

Ezenkívül a Tréningpiaci körképet szeretnénk még kiemelni, amely bemutatja, milyen kihívásokkal és lehetőségekkel szembesülnek a tréning szolgáltatók és igénylők. A cikk szerzője, Dr. Balogh Gábor, a PTE egyetemi docense a következő trendeket és jelenségeket mutatja be: 1) a tréningpiac növekedése és változása: típusok, módszerek, témák és célcsoportok, 2) a tréningpiac kihívásai és megoldása: minőség, hatékonyság, innováció és digitalizáció, 3) a tréningpiac jövője és kilátásai: igények, elvárások. A HR Radar 2023-as felmérése szerint például az idei szervezeti kultúrafejlesztések több, mint 70 %-a a vezetői kultúra fejlesztésére irányult. 

Reméljük hasznosnak találtad az összefoglalónkat, ha érdekelnek más HR aktualitások, trendek és elemzések, iratkozz fel hírlevelünkre és kövess minket közösségi média felületeinken!