Engedjétek meg, hogy az Öt lovas webinár egyik előadójaként bemutassuk Nektek Szögi Ágnest, az Erste Bank Lakossági Digitális Értékesítés vezetőjét, aki több, mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a banki fejlesztési területen, de az IT projektlépcsők minden fokát bejárta már, így pontosan ismeri ezeket a folyamatokat.
Ági jelenleg az ERSTE Bank digitális értékesítési csapatának vezetőjeként a hazai banki fejlesztések egyik legizgalmasabb projektjének egyik csapatát vezeti, az Erste George projektjén az értékesítési folyamatokért felelős product ownereket, és UX designereket.
Mitől olyan különleges a George projekt?
A George azért különleges, mert míg a hazai mobilbankok és internetbankok jellemzően funkció központúak, addig a George valóban egy új színt és szintet jelent a digitális ügyfélélmény világában. Ügyfél centrikus, testreszabható, szerethető és intuitív, amelynek a használata valódi élmény – egy igazán hasznos társ a mindennapokban. A George egy nyitott platform, ökoszisztéma, amelybe könnyen integrálhatunk 3rd party bővítményeket (ún. Plugin-okat) vagy akár új Store termékeket.
Egyszerre nemzetközi és hazai fejlesztés, a George Bécsben, az Erste Group innovációs laborjában született, ugyanakkor kevesen tudják, hogy a George Store sales funkcióhoz kapcsolódó fejlesztéseket az Erste Bank belső fejlesztő csapata szállítja, nemcsak a kapcsolódó háttérrendszeri szolgáltatásokat, hanem magát a FrontEndet is.
Az ERSTE digitális sales csapatának feladata egyébként nemcsak a mobilbanki és internetbanki digitális értékesítési folyamatok kialakítása, hanem a fióki digitalizáció is. Olyan új digitális megoldásokon dolgozunk, amelyek lehetővé teszik, hogy egy tableten keresztül történjen a fióki tanácsadás, illetve, hogy a fióki szerződések aláírása a tableten történjen, biometrikus aláírással: a cél a teljesen digitalizált, papírmentes fiók.
Női vezetőként mennyire van nehéz dolgod ebben?
Én úgy érzem, hogy női vezetőként bizonyos szempontból előnyöket élvezek, és nagyon támogatom a tendenciát, amit tapasztalok, jelesül, hogy a szakma is egyre több nőt vonz, és egyre többen próbálják ki magukat ezen a területen nőként.
A UX területen az empátiának óriási szerepe van, tudnunk kell, mi érdekli az ügyfeleket, mik a fájdalompontok, problémák, melyekre megoldásokat keresnek a bankolás folyamata során. Úgy gondolom, hogy nőként erre jó a rálátásunk, és könnyebben boldogulunk ezen a területen.
Kit kerestek, amikor csapattagot toboroztok?
Amikor product ownert keresünk, nagyon sokféle skillel kell rendelkeznie a jelöltnek. De talán a legfontosabb az a hozzáállás: érdekelje őt, az, amit csinál, folyamatosan képes legyen követni a trendeket, és end-to-end driveolja a folyamatokat. De a pontos részletekről még többet elárulok a május 20-i webináron! Tartsatok Ti is velünk, izgalmas lesz!
A webinár összefoglalóját itt tudod elolvasni: https://idbc.hu/2021/05/25/digitalizacio-ux-uzleti-elemzes-webinar-osszefoglalo/