Drávai Gabriella - webinár előadó, pénzügy és kontrolling

2022. szeptember 21.

Bemutatjuk Nektek Drávai Gabriellát, a WTS Klient HR managerét, aki a soron következő Öt lovas webinár egyik előadója lesz, és izgalmas szakmai tapasztalatairól, a pénzügyi területen történő toborzás sajátosságairól, nehézségeiről, bevett megoldásairól számol be nekünk.

Gabi, mesélsz kicsit magadról? Honnan indultál és merre tartasz?

Érdekes a szakmai pályafutásom, mert valójában több mint tíz éve terelődöm egyre konkrétabban a HR irányába. Nagyon kacifántos az én pályafutásom, én a Táncművészeti Főiskolán kezdtem, aztán drámapedagógusként folytattam a pályafutásomat és a tanulmányaimat, végül közgazdászként a HR világában kikötöttem ki. Igazából az a cél vezérel, hogy olyan munkahelyek megteremtését segítsem elő, ahova jó bejárni dolgozni, ahol jó munkát végezni, ahol megbecsülve érzi magát mind a vezető, mind a munkavállaló. Csak így lehet előre lendíteni egy vállalat életét. Ez természetesen úgy működik, hogy egy olyan folyamatrendszer van összerakva, illetve egy olyan vállalati kultúra, amiben jó munkavállalónak lenni, a cég egyik meghatározó tagjának lenni.

Miként alakult a 2022-es év?

Az idei év nagyon izgalmasan, érdekesen alakul itt a szervezetünknél, mert nem csupán a külső gazdasági változások, helyzetek hatnak a szervezetünk életére, hanem egy nagyobb szervezetfejlesztésen, szervezeti átalakuláson megy keresztül a cégünk. Ennek következtében sok a változó, de úgy látjuk, hogy az irány az jó, és egy olyan új szervezeti struktúrát tudunk létrehozni, ami támogatja a hatékony, szerethető, kedves munkahely létrejöttét.

Szakmailag milyen változásokat kell feltétlenül implementálni HR szempontból egy vállalatnak ahhoz, hogy a jelenlegi helyzetben jól túlélje?

A jelenlegi helyzetben rendkívül fontos odafigyelni a munkavállalók jóllétére, és ne feledjük, hogy a gazdasági változások, az infláció miatt óriási terhek nehezednek most a családokra, tehát mindenképpen oda kell figyelni a bérkompenzációra is, azon szervezetek esetében, amelyek ezt megtehetik. Természetesen nem csupán az anyagiak, de a mentális állapot is rendkívül fontos, az, hogy mennyire stresszelnek, hogyan érinti őket a nehéz a gazdasági helyzet, a háború, az infláció, akár félelem a téltől, mennyi lesz a rezsiszámla.

Vezetőként nagyon fontos ezekre odafigyelnünk, ezért egy vállalatnak a saját vezetőit fel kell készítenie arra a szemléletmódra, hogy miként tudnak a saját embereik egyéni igényeire odafigyelni, meghallgatni a problémáikat, helyzetfüggő vezetési módszertant alkalmazni.

Miből áll a helyzetfüggő vezetés?

Magyarországon nagyon sok vezetőnk van, nagyon sokféle korosztályban, nagyon sokféle stílussal. A helyzetfüggő vezetéshez nagyon kell ismernünk a csapatunkba tartozó embereket. Ők azok, akik nélkül nem tudunk működni. Nagyon fontos, hogy ismerjük az embereinket, hogy jól kezeljük őket, és a helyzetnek megfelelően használjuk a vezetői stílusokat, ezeket érdemes keverni. Van, amikor nagyon demokratikusak lehetünk, van, amikor viszont muszáj döntést hoznunk. Van, amikor egyszerűen átadhatjuk a vezetés, a döntéshozatal lehetőségét a csapatnak. Amennyiben ezeket az eszközöket nem ismerjük és nem használjuk, nem fogjuk tudni, mi motiválja az embereinket, hogy mi tartja bent őket a szervezetben, pillanatokon belül elveszíthetjük a legjobbakat. Nem véletlen a mondás, hogy az emberek céget választanak, de vezetőt hagynak el.

Tartsatok velünk szeptember 29-én, csütörtökön, kezdés 10:00 órakor, tervezett időtartam 1 óra.
Regisztráció: https://idbc.hu/webinar/penzugy-es-kontrolling/

Szerző: Bouarfa-Braun Mona
Senior Service Design Consultant
braun.mona@idbc.hu