Jakab Ágnes - webinár előadó, pénzügy és kontrolling

2022. szeptember 19.

„Amit nagyon szeretek a munkámban, hogy megtaláljuk az embereknek a megfelelő pozíciót, hogy kialakul a match a cég és az emberek között!
Amikor beérkezik hozzánk egy pályázat, egy jelölt, akkor megtaláljuk számára azt a pozíciót, ami ténylegesen jó lehet számára. Ehhez előzetesen felmérjük az igényeit, milyen pozícióban tudná magát jól érezni, ezt követően a hiring managerekkel és stakeholdereinkkel egyeztetünk, így lesz gördülékeny és hatékony a teljes kiválasztási folyamat.”

Jakab Ágnes, a Computacenter Services Kft. Talent Acquisition Managere nyolc éve dolgozik recruitmentben, talent acquisitionben. Karrierjét egy kis cégnél kezdte, folyami és óceánjáró hajós embereket keresett vendéglátós pozíciókra. A Computacenterhez több, mint öt éve csatlakozott, mint talent acquisition associate. Egy teljes karrierutat végig járt a belső folyamatokon keresztül. A senior pozíció betöltését követően idén már Talent Acquisition Manager-ként.

„Az interjúk során garantáljuk a candidate experience-t. Fontos, hogy egy nagyon jó hangulatú interjú alakuljon ki és hogy a teljes kiválasztási folyamatban ott legyünk a jelöltekkel, egészen az onboarding process végéig. A feedbackek mindig elismerőek felénk. Saját, belső interjútechnika tréningeket is szervezünk a teljes jelölt élmény megléte érdekében.

Mindig nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy candidates oldalról az összes információt, ami a birtokomban van, megkapja a jelölt.
Másik oldalról pedig, steakholder management oldalról is segíteni a menedzsereket a döntési folyamatban, risk, erősségek szempontjából, hogy végül azt a jelöltet vegyék fel, aki ténylegesen alkalmas lesz a pozíció betöltésére, és team fit is lehet számukra.”

– A 2022-es év milyen kihívásokat hozott számotokra?

– A pandémiás helyzet után a business, department részlegekről az igények ugyanúgy érkeztek, mint ha nem lett volna mögöttünk egy pandémiás hullám, egy háború a szomszédban, mintha ugyanolyan munkaerőpiaci helyzettel dolgoznánk, mint 2018-ban, 2019-ben. Kommunikációra volt szükség a menedzserek felé, hogy mennyire szűk és mennyire passzív a munkaerőpiaci helyzet, ezt nehezítette, hogy ők sokszor nem Magyarországról dolgoznak, hanem az Egyesült Királyságból, Németországból, de ide rekrutálnak Magyarországra.
Fontos volt kommunikálni azt, hogy hol tudunk adaptívak lenni, egyfajta recycling üzemmódban a jelölteket akár átforgatni pozíciókra. Ez volt az elsődleges kihívás számunkra. A másodlagos kihívás az áremelkedésekkel kapcsolatos, az év folyamán nekünk is be kellett építeni mindezt a saját büdzsénkbe.

Ágnes a meglévő tudás mellett a kompetenciát és a személyiséget emeli ki, mint legfontosabb mérföldköveket, valamint a nyelvtudás nagyon sarkalatos pontja a kiválasztási folyamatuknak.

„Az olyan senior pozícióknál, mint pl. subject matter expert, fontos a tapasztalat, hogy milyen rendszereket ismer, mindemellett mi is át tudjuk adni azt a tudást, ami hard skill.
A soft skill esetében törekszünk arra, hogy az interjúk során fel tudjuk mérni a személyiséget, hogy az adott csapatba illeszthető-e.
Az excelt, az SAP-t meg tudjuk tanítani, első körben a személyiség, illetve a kompetencia lesznek a legfontosabbak a kiválasztás folyamán.”

Ágnes a közelgő webinár alkalmával a beszélgetőtársak jövőképére kíváncsi leginkább, hogyan látják a 2023-as évet, mik azok a plusz kihívások, amiket látni vélnek?

Tartsatok velünk szeptember 29-én, csütörtökön, kezdés 10:00 órakor, tervezett időtartam 1 óra.
Regisztráció: https://idbc.hu/webinar/penzugy-es-kontrolling/

Szerző: Harmos-Fekete Eszter
Marketing coordinator
fekete.eszter@idbc.hu