Pospischek Berta – webinár előadó, Recruitment előrejelzés 2022

„2022-ben új megvilágításba került a vállalat hozzáadott értékének, az EVP-jének a fontossága, az, hogy milyen értékajánlattal, üzenetekkel és platformokon tudjuk megszólítani a jelölteket, akik új és új elvárásokat támasztanak felénk. Ez óriási nyomást helyez most a vállalatokra.”

A toborzás jelenlegi nehézségeiről, kihívásairól beszélgettünk Pospischek Bertával, a _VOIS HR Business Partnerével, aki a Vodafone Shared Service Center HR Services csapat vezetőjeként megtapasztalta egy 1500 fős nagyvállalat minden HR nehézségét.

Mi a módszeretek a jelöltek megnyerésére és megtartására?

Az értékrendünk bemutatásán keresztül közelítjük meg, mellyel sokkal vonzóbbá és emberivé tudjuk tenni a vállalatot. Jó esetben a jelölt és a cég kultúrája találkozik egymással, és hosszútávú elköteleződés tud kialakulni.

A belső szóhasználatunkban SPIRITNEK nevezett cégkultúra négy fő pillérre épül:

1. Experiment Learn Fast
Próbáld ki, és ha hibázol, tanulj belőle, majd próbáld újra!
2. Earn Customer Loyalty
A partner elismerése, megbecsülése irányítsa, segítse a viselkedésedet és a munkádat!
3. Create the Future
Úgy gondolkozz, hogy az előre vivő legyen! Lásd meg, hogy a döntésed miben segít, és miként járul hozzá jövőbeni céljaink eléréséhez!
4. Getting it done together
Mindenkire szükségünk van a sikerhez! Dolgozz úgy, hogy a többiek számíthassanak rád, és te is számíts rájuk!

A rugalmasság, mint benefit nálunk nem a pandémiával érkezett, de természetesen felgyorsította és lehetővé tette a home office intézményét a piacon, ami nálunk korábban sem szólt másról, mint arról, hogy csak akkor gyere be az irodába, ha valóban indokolt. A kisgyermekes anyukáknak, mint amilyen én is vagyok, ez óriási előnyt jelent.

Felismerve a piaci változásokat, és a munkatársak megváltozott igényeit, az irodát is átalakítottuk, kevesebb az egyéni munkaállomás, viszont sokkal nagyobb teret kaptak a kollaborációra, együttműködésre alkalmas terek, project room-ok, valamint  az inspirálódásra alkalmas területek.

A recruitment területen mit tekintesz a jelen legnagyobb kihívásának?

A járvány kezdetén sok cég leállt a toborzással, majd amikor a vállalatok felocsúdtak, hirtelen minden vállalat egyszerre kezdett ismét toborzásba, óriási nyomást gyakorolva ezzel a jelölt-piacra.

Kimondhatjuk, hogy a munkaerőpiac ma már jelölt-vezérelt, azaz a cégek versenyeznek a jelöltekért.

Kevesebb az aktív munkakereső, őket rendkívül sok input éri, a vállalatok kreativitásban próbálják túllicitálni egymást.

Természetesen ez a hatás a bérigényeket is felfelé pumpálja, amire egy kötöttebb pénzügyi stratégiával rendelkező cég kevésbé tud gyorsan reagálni.

Ebből adódóan a vállalatok akár országhatárokon átívelő módon online eszközök bevonásával próbálják megszólítani és alkalmazni a munkavállalókat, de gazdasági helyzetünkből adódóan egy hazai munkáltató nehezen veszi fel a versenyt nyugat-európai társaival.

Milyen elvárásokkal érkezel a webinárra, mit vinnél haza útravalóul a többi előadótól?

Az unortodox megoldások érdekelnek, melyekkel munkáltatói márkát építenek, és eljutnak a jelöltekhez, hiszen látjuk, hogy már nem elég egy LinkedIn vagy Facebook poszt, ennél sokkal többet kell tenni.

A vállalatoknak nyilvánvalóan szinteket kell ugraniuk a social media jelenlétben, ha az új generációs munkavállalókhoz szeretnének utat törni.

Az is nagyon érdekelne, hogyan és milyen platformokon tudjuk megszólítani a passzív munkakeresőket, milyen értékajánlatot kell számukra kommunikálnunk?

Az online „kerekasztal beszélgetés” során együtt keressük mindezekre a válaszokat, megoldási javaslatokat szakértő előadónkkal.

Időpont: 2022 március 10. (csütörtök), kezdés 10:00 órakor, tervezett időtartam 1 óra.

A webinár összefoglalóját itt tudod elolvasni: https://idbc.hu/2022/03/29/erdekes-idokben-elni-es-dolgozni-webinar-osszefoglalo/