Engedjétek meg, hogy az Öt lovas webinár egyik előadójaként bemutassuk Nektek Fónai Imrét, aki a K&H Group Digitális Innovációs Igazgatóságán jelentős tapasztalattal rendelkező üzleti vezetőjeként nagyon pontosan látja a digitális projektek területén létező tipikus és atipikus problémákat, kihívásokat.
Imre, mesélj magadról, hogy kerültél a K&H csoporthoz, és miért pont ezt a könnyűnek éppen nem mondható területet választottad?
A biztosítási szektor digitális területein indult el a szakmai karrierem, és erre a szegmensre mindig is jellemzőek voltak azok a hírek, elképzelések, hogy pár éven belül óriási digitális váltás lesz, minden transzformálódik, és gyakorlatilag megszűnik a tanácsadói szakma. Aztán természetesen mindenki belátta, ahogy akárcsak más szektorokban, ez a biztosítási területen is lépésről-lépésre, kellő érettséget követően jön majd létre. De az mindenképpen igaz, hogy erőteljes digitális forradalom zajlik hazánkban az elmúlt évtizedben, amely a biztosítók számára a jogi környezet miatt kedvezőbb, de 2013 körül a banki szektor is jelentősen bekapcsolódott ebbe a trendbe.
2015-ben fordultál át a banki területre, ez mekkora változást jelentett?
Bizonyos szempontból jelentős változás volt, hisz teljesen más szóhasználat, piacismeret jellemzi, mások a felhasználói motivációk, ezeket teljesen az elejéről meg kellett ismernem és tanulnom.
De egyben számomra ez nagyon izgalmas és kihívásos feladat, hiszen aki ezen a területen dolgozik, az nagyon benne van a stratégiai döntések sűrűjében. Aki ezen a területen hosszabb távon megmarad, általában bírja és szereti az intenzitást, a budget- és határidők által generált korlátokat, a megoldandó kihívásokat, amelyek korábban nem léteztek.
A munkánk legfontosabb aspektusa mégis az, hogy azzal, amit létrehozunk, óriási hatást generálunk, hiszen a K&H-nál akár 7-800 ezer ember fogja használni az adott szolgáltatásokat. Ez izgalom, öröm, felelősség, kihívás is egyben.
Vannak esetleg általánosan elmondható ügyfélpreferenciák?
Mielőtt bármilyen új funkciót elkezdünk építeni, nagyon komoly és alapos ügyfélvalidáción mennek keresztül a projektek. Ez rendkívül fontos, mert nyilvánvalóan az ő igényeiket akarjuk kiszolgálni, másrészt pedig mindig lényegesen többe kerül, ha a későbbiekben módosítjuk az eredeti elképzeléseket.
Ami nagyon fontos és általános, hogy egyre inkább mobilfókuszú lesz minden, természetesen a K&H Csoportnál is leginkább erre koncentrálunk, nem vitatva egyéb digitális csatornáink jelentőségét sem. Az utóbbi időben sok sikeres projektet szállítottunk, amelyek közül talán a digitális onboarding a legjelentősebb. Ebben a folyamatban az ügyfélszerződés és számlanyitás minden lépését a mobil csatornára tereljük, így gyakorlatilag az ügyfélnek nem kell befáradnia a bankfiókba.
Az ügyfelek preferenciái egyébként viszonylag jól körülhatároltak, tudjuk, mik azok a fájdalompontok, melyekre a megoldásokat keresik és választ várnak. Természetesen mindenki egy menő appot szeretne a kezében tartani, ami kényelmes és nagyon egyszerűen használható, nem kíván bonyolult folyamatokat és megértést. Ebben természetesen számunkra mindig vannak kihívások, hiszen azt minden digitális terület vezetője tudja, hogy nem lehet mindig minden ügyféligényt eltalálni, a jól megtalált problémára a megfelelő választ adni, illetve mindezt technikailag is tökéletesen megvalósítani.
Ha egy ambíciózus digitális szakember csatlakozna a Ti csapatotokhoz, mire számíthat és mit vártok el tőle?
Mindenki számára igen izgalmas tapasztalat, amikor hozzánk csatlakozik, hogy tényleg folyamatosan digitalizálunk, emiatt rendkívül erős szakmai fejlődés vár rád, ha hozzánk csatlakozol. Nem beszélve arról, hogy ez a folyton pörgős, állandóan a management figyelme előtt lévő terület a személyiséget is alaposan formálja. A szokásos IT pozíciók mellett már jelentős hiány van product owner területen is, és mások a preferenciáink egy junior és egy senior szakértő esetében.
De hogy pontosan mik is ezek az elvárások, elképzelések, elmesélem a május 20-i webináron.
Találkozzunk ott!