Vissza

Innen tudod, hogy baj van a jelöltélménnyel

Herczeg Sára Content Strategy Specialist

2024. július 5.

Olvasási idő: 4 perc

Szakmai tartalmakMunkaerő-közvetítés

Cikkjeinkben sokat foglalkozunk azzal, hogy az álláskeresők milyen kihívásokkal és nehézségekkel szembesülhetnek útjuk során. Olvasóink közül is bizonyára a legtöbben voltak már álláskeresők. Mégis, ahogy a munkavállalói kalap a fejünkre kerül, sokszor elfelejtjük, hogy mik azok a sarkalatos pontok, amikre mi is örültünk volna, ha odafigyelnek a vállalatok – éppen ezért vesszük elő újra és újra ezt a témát.

Ha pedig érdekel, hogyan állj neki a fejlesztésnek, kövesd oldalunkat, mert jövő héten egy komplex letölthető útmutatót is megosztunk a témában!

Honnan tudhatod, hogy szükséged van a fejlesztésére?

  1. Lemorzsolódás

Egy friss kutatás szerint a jelöltek fele fogadott már el úgy ajánlatot az elmúlt évben, hogy később visszalépett. Ez a szám igen magas, főleg, ha számba vesszük azokat a költségeket, amelyeket egy álláshirdetés feladása, a jelöltek előszűrése, interjúztatása, majd kiválasztása generál az egyébként is hiányzó munkaerő okozta plusz terhek mellett.

Honnan tudod, hogy valahol baj van?

  • Magas az jelentkezések megszakításának aránya: Ha a képzett jelentkezők jelentős része elkezdi a jelentkezési folyamatot, de nem fejezi be, akkor lehet, hogy az adott lépésnél akadályba ütközik, úgy, mint például egy webshop lefagyása esetén a látogatók fizetés nélkül távoznak az oldalról. Ennek oka az álláslehet a bonyolult jelentkezési űrlap, a nem egyértelmű utasítások vagy a túl sok előzetes információ megkövetelése.
  • Negatív visszajelzések a jelöltekről: Aktívan kérj visszajelzést azoktól a jelöltektől, akik kiszállnak vagy nem jutnak tovább. Ők megemlíthetnek bizonyos lépéseket, amelyek frusztrálóak, időigényesek vagy irrelevánsak voltak.
  • Alacsony konverziós arány az interjúkon: Ha a jelöltek nagy száma nem jut tovább egy interjúszakasz után, az azt jelezheti, hogy az interjúfolyamat hibás. Ennek oka lehet a rosszul strukturált interjúk, az egyértelmű elvárások hiánya vagy a barátságtalan interjúkörnyezet.

  1. Negatív vélemények
  • Az álláskeresők negatív véleményei és visszajelzései kulcsfontosságúak a toborzási folyamat problémáinak azonosításában. Fontos, hogy aktívan kérj visszajelzést azoktól a jelöltektől, akik kiszállnak vagy nem jutnak tovább. Az ő tapasztalataik segíthetnek azonosítani a frusztráló, időigényes vagy irreleváns lépéseket a folyamatban.
  • Az internet és a közösségi média korában a jelöltek gyakran osztják meg negatív élményeiket különböző fórumokon és platformokon, mint például a Reddit vagy a Glassdoor. Ezeket a véleményeket figyelni és elemezni kell, mivel fontos információkat tartalmazhatnak a folyamat gyenge pontjairól. Például, ha többen panaszkodnak egy adott interjúztatóról vagy a várakozási idő hosszúságáról, az azt jelezheti, hogy ezeken a területeken fejlesztések szükségesek.
  • A visszajelzések összegyűjtésére különböző módszereket lehet alkalmazni. Kérdőívek, telefonos interjúk vagy e-mailes megkeresések révén közvetlenül is információkat szerezhetünk a jelöltektől. Fontos, hogy a visszajelzési folyamat barátságos és támogató legyen, így a jelöltek őszintén és részletesen oszthatják meg tapasztalataikat.

Reméljük, hasznosnak találtad a cikket. Ha érdekel, hogyan oldd meg ezeket a felmerülő problémákat, és szeretnél még konkrétabb tanácsokat kapni, kövess bennünket, és töltsd le ingyenes útmutatónkat!

Ha pedig téged is terhel a fluktuáció, és nyitott pozícióid betöltése, és szeretnéd a toborzási folyamataidat a következő szintre emelni,  iratkozz fel  hírlevelünkre a legfrissebb hírekért és trendekért, és    vedd fel velünk a kapcsolatot , hogy együtt nézzük meg, hogyan segíthetnek innovatív recruitment eszközeink és szolgáltatásaink téged és a vállalatodat a tehetségek megtalálásában és megtartásában.