Részt vettünk a 2023-as Service Design Day eseményen, hoztunk nektek egy rövid beszámolót.
A szolgáltatás tervezés (service design) és tervezői gondolkodásmód (design thinking) alkalmazása fontos terület az IDBC számára is, hiszen felhasználóközpontú, hatékony és innovatív megoldások kialakítását teszi lehetővé a gondolkodásmód elsajátítása. Mind jelöltjeink, mind ügyfeleink igényeit szem előtt tartjuk és igyekszünk olyan folyamatokat kialakítani, ami a lehető legjobban összehangolja az elvárásokat és sikeres legyen minél több kiválasztási folyamat/jelölt pályázat.
Iratkozz fel hírlevelünkre!
A pörgős nap során 15-20 perces előadásokat hallhattunk a legkülönbözőbb témákban, amelyek inspirálóak voltak, bár az időkeret miatt nem mindig sikerült minden téma mélyére leásni – gondolatébresztőnek viszont annál jobb volt! Az előadók számos service design projektet mutattak be, és bepillantást nyújtottak munkájukba. Az alábbi három beszélgetést szeretnénk kiemelni:
Service Design Playbook- A vállalatszintű szolgáltatás-design módszertan bevezetéséről mesélt nekünk Knausz Beáta Service Design vezető (OTP) és Fogarasy Tamás designer (Exalt Interactive). A kooperáció egyik kulcskérdése az volt, hogy miként hozható be a service design kompetencia az OTP vállalati gondolkodásmódjába, azaz hogyan tudják az elméleti tudást üzleti nyelven is úgy kommunikálni, hogy a módszertan hozzájáruljon az üzleti célok eléréséhez.
Minden hősnek szüksége van egy mentorra – Klein Péter és Fábián Csongor előadásában a mentorok szerepéről és a szakma/közösség szerepéről szólt, ehhez kapcsolódóan a külső szempont fontosságáról, amivel kapcsolatban elhangzott az a frappáns mondat is, hogy “a külső szempont akkor értékes, ha idővel nélkülözhetővé válik”.
A 22.design és a Dreamjo.bs bemutatta, hogyan sikerült 3x-os konverziós arány növekedést elérni az oldal B2C folyamataiban, az előadók Szabó Dezső (Dreamjobs) és Farkas Flóra (22.design). Ez az előadás a felhasználó teszt fontosságát hangsúlyozta, azt bizonyítva, hogy bizony megéri a méregdrága fejlesztési projektek előtt kikérni a felhasználók véleményét – visszajelzéseit, hiszen így számos hiba elkerülhető. Az IDBC szakértői csapatában is egyre nagyobb számban jelen vannak a design szakma képviselői, ügyfélprojektes kollégáink a legkülönbözőbb területeken dolgoznak.
Amenyiben szeretnél az IDBC szakmai közösségéhez tartozni, küldd el nekünk önéletrajzodat a cv@idbc.hu email címre, amennyiben pedig munkatársat keresel, vedd fel velünk a kapcsolatot egy online konzultációért vagy ajánlatkérésért!