Mit tegyél, ha nem jönnek az álláshirdetésedre?
2024. szeptember 2.
Olvasási idő: 6 perc
Akár tömeges felvételt tervezel, akár egy-egy specifikus nyitott pozíciód van, néha bizony szembesülhetsz azzal a problémával, hogy nem jönnek, vagy éppen nem az ideális jelöltek érkeznek az álláshirdetésedre. A top tehetségek megtalálása, meggyőzése és megtartása ugyanis rendkívül összetett feladat, több lépést és szakmai elhivatottságot is igényel. Most összegyűjtöttünk pár okot, amit érdemes lehet megvizsgálnod, ha te is ilyen helyzetben vagy.
Kezdjük az álláshirdetésekkel
Cégmérettől függetlenül mindennapos feladattá is válhat akár álláhirdetési platformjaink karbantartása és hirdetéseink kezelése. Ha kis cégben dolgozol, akkor esetleg a kiépített folyamat és tapasztalat hiánya okozhat plusz terhet a feladatban, nagyobb vállalatok esetében pedig a tömeges vagy specialistakeresések jelenthetnek problémát. Korábban készítettünk egy 23 oldalas, esettanulmánnyal kiegészített ingyenes útmutatót, ami végig vezet az összes lépésen.
Na, de mi fontos az álláskeresőknek?
Amikor ügyféligényekről, jelöltigényekről beszélünk, nagyon fontos szemléletváltás, hogy ne a saját szemszögünkből próbáljuk meg nézni a helyzetet, hanem helyezkedjünk bele a másik oldal megéléseibe, így sokkal könnyebben fogjuk úgy alakítani a folyamatot, hogy számára pozitív élmény legyen, nekünk pedig megszűnjön a korábbi problémánk. Ha szeretnéd részletesebben átlátni a jelölélmény fontosságát és konkrét lépéseit, olvasd el cikkünket a témában.
Felmérések szerint a vezető okok, ami miatt egy álláskeresőt érdekelni fog a hirdetés a következők:fo
- Juttatási csomag és előrelépési lehetőségek
- Home office lehetőség
Természetesen vannak olyan adottságai a cégnek, pozíciónak, amit nem fogunk tudni változtatni. Ilyen lehet a lokáció vagy a bérsáv, de nézzünk pár olyan tényezőt, ami jelentősen javíthatja az eredményeinket.
Mire figyeljünk tehát oda?
- Minél egyszerűbb jelöltút kialakítása
Bár a belső rendszereink használata megkönnyítheti kollégáink életét, a vállalati karrieroldalak sok esetben feleslegesen meghosszabbítják a jelentkezés folyamatát. Gondoljunk bele, hogy egy álláskereső általában munka mellett jelentkezik aktívan pozíciókra, naponta többször. Minket is lefárasztana a hetedik alkalommal 10 év munkatapasztalatát manuálisan is beírni egy oldalon, amiket egyébként önéletrajzunkban úgyis csatolnánk. Igyekezzünk ezért Profession.hu-n, LinkedIn-en és más felületeken is a legegyszerűbb jelentkezési módot választani, ahol az elegendő információval szolgál majd nekünk a jelentkező szakemberekről.
- Fókuszáljunk a teljes jelöltélményre
Ha a jelentkezési folyamatot már átnéztük, vegyük végig azokat a kapcsolati pontokat, ahol a jelölt találkozni fog velünk, és igyekezzünk minél jobban optimalizálni számára az élményt, legyen az brandmegítélés, kapcsolattartás, elérhető információk minősége, vagy akár már az onboarding folyamata is.
Ha szeretnél részletes tanácsokat kapni a jelöltélmény javítására, töltsd le 30 oldalas, ingyenes útmutatónkat a témában!
- Nem meggyőző az employer branded
Mindenki szeretne egy magas presztízzsel rendelkező cégnél dolgozni, hiszen a valós vagy vélt pozitív tulajdonságok a munkavállalóra is átruházódnak. Természetesen az employer branding akár egy teljes csapat munkáját is megkívánhatja, benne van a social media jelenléttől kezdve az arculat, belső kommunikáció és rendezvények is. Nemrég összegyűjtöttünk viszont pár social media trendet, amit kihasználhatsz a branded erősítésére.
- Kompenzáció és skillek az elvárások és feladatlisták helyett
Egy egyszerűbben javítható tényező, ha a megfogalmazásainkat a célcsoportunkra szabjuk. Ez azt jelenti, hogy fókuszáljunk arra, ami a másik félnek előnyös a lehetőségben, amit kínálunk neki. Természetesen hasznos, és mindenki tudni akarja, hogy konkrétan mik lesznek a feladatai, viszont sokkal jobb benyomása marad, ha emlékezni fog azokra az előnyökre, amiket a pozíció betöltésével nyerhet. Ez lehet juttatási csomag, home office lehetőség, rugalmas munkaidő, bónuszlehetőség, vagy bizonyos képzési és fejlődési lehetőség is. Nézzük meg, mit tudunk kínálni a munkáért cserébe, és kezdjünk azzal!
- Adj benyomást a céges kultúráról és mindennapokról
A külső kommunikáció egyik fontos feladata, hogy elhatároljon és kiemeljen a versenytársak közül. Ezt tehetjük olyan értékpropozícióval, ami az iparágunkban kiemelkedő, a stílusunkkal, a vállalati kultúránkkal is, viszont fontos meghatároznunk, kik vagyunk mi vállalatként, és milyen értékeket képviselünk. Ha ez egy ponton felületesnek is tűnhet, valójában olyan szakembereket fogunk bevonzani, akik hasonló értékeket vallanak, így egy koherensebb, harmonikusabban együttműködő közeget tudunk kialakítani.
Összegzés
Az álláshirdetések, mint láthattuk, valójában rengeteg más területtel és feladattal kapcsolódnak szervesen össze. Ha szeretnénk a legjobb embereket megszerezni és megtartani, akkor érdemes a fentieket figyelembe vennünk.
Reméljük hasznos volt számodra ez a cikk. Ha téged is terhel a fluktuáció, és nyitott pozícióid betöltése, és szeretnéd a toborzási folyamataidat a következő szintre emelni, iratkozz fel hírlevelünkrea legfrissebb hírekért és trendekért, és vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy együtt nézzük meg, hogyan segíthetnek innovatív recruitment eszközeink és szolgáltatásaink téged és a vállalatodat a tehetségek megtalálásában és megtartásában.