Fel vagy véve! – érdekességek az IDBC idén ősszel elindított podcastjáról

Megkezdődött az új esztendő, új kezdeményezésünk számára is, legurult a torkunkon a kilencedik podcast-fröccs! Az IDBC a munkaerőpiaci kereteket tágan és lazán értelmező beszélgetések felvételébe vágott bele a tavalyi évben, és úgy tűnik, értő és szerető fülekre talált. Mik a kedvenc epizódjaitok? Mik a főbb tanulságok? Íme, néhány adat és érdekesség.

A “Fel vagy véve!” kétheti rendszerességgel jelent meg 2021-ben, októberben indultunk.

Igaz lehet, hogy a podcast “mobil” műfaj: éppen pontosan a lejátszások kétharmada történik telefonról, valószínűleg autózás, közlekedés és sportolás közben.

A Spotify a legnépszerűbb eszköz, a hallgatóink fele itt játssza le az adásokat, de a telefonok típusában mégis az almás márka vezet egy kicsivel a robotos előtt.

Érthető módon az első adás az, ami a legtöbb indítást kapta idáig, de ettől eltekintve szépen, lépcsőzetesen emelkedik a lejátszások száma, így reménykedhetünk abban, hogy egyre többeket érdekel a műsor, íme a Top5 leghallgatottabb epizód (2022 január 19-én):

>>EP1 – Változó munkavállalói igények – válságálló HR stratégiák
275 meghallgatás

>>EP6 – A legnagyobb hazai bankfúzió PMO szemmel – a mesterterv és sztori, ami mögötte van
188 meghallgatás

>>EP2 – Toborzási sakk-matt! – Harc a jó szakemberekért!
168 meghallgatás

>>EP5 – Fizetek főúr, volt egy feketém! Vidéki turizmus és vendéglátás munkaerőpiaci szemmel
149 meghallgatás

>>EP4 – Eladási és toborzási stratégiák a LinkedIn-en – Lélektan és automatizáció
140 meghallgatás

Hol élnek a “Fel vagy véve!” hallgatói?

A válasz az, hogy mindenhol! A meghallgatások 61 százalékát indították idáig Budapestről, de a többiek igen széles szórást mutatnak.

Frankfurtban például népszerűbbek vagyunk, mint Tatabányán vagy Dunakeszin.

New York és Nagykovácsi hasonló számokat tud felmutatni.

Hallgatták az adást a baranyai Geresdlakon és a zalai Felsőrajkon is, mint ahogy a floridai Saint Augustine-ben és Dohában is.

A legegzotikusabb helyek, ahová eljutott a munkaerőpiaci podcast fröccs: Aruba és Qatar.

2021 legjobb podcast-pillanatai

Podcastunk elérte az 1300 letöltéses mérföldkövet, a nyolcadik adással.

Ha minket kérdezne valaki, számunkra mindig a legújabb adás a kedvenc, most az EP9 – VOIS – az Üzleti Támogató Központok új generációja – a multikulturális tehetség show, de Ti hogy vagytok ezzel?

A podcastban idáig volt szó automatizált LinkedIn szoftverekről, betekintettünk az ország eddigi talán legnagyobb bankfúziójának kulisszái mögé, átbeszéltük, mitől lesz ma igazán jó egy munkahely, megtudtuk, miért teljesen más világ vidék vendéglátásban dolgozni, a hetedik adásban pedig a helyfüggetlen életmód minden csínját-bínját körbejárjuk.

A nyolcadik epizódban izgalmas tanulság volt számunkra Toldi Gábor megfejtése, mely szerint a recruiting valójában igencsak komplex munkakör, ami egymástól igen távol eső követelményeket támaszt. A pályakezdők általában sourcer feladatokat látnak el, amelyekben erős analitikai képességekre, adatelemzésre, elmélyülésre és koncentrációra van szükség, amik inkább introvertált szakértelmek. Csakhogy amikor a jelöltlisták összeállítása után továbblépnek és kapcsolatfelvételre kerül sor, ott már átlagon felüli kommunikációs képességekre, meggyőzőképességre van szükség, vagyis egy jó adag extrovertált soft skill kerül előtérbe.
Ez a váltási pont komoly lemorzsolódással jár, ezzel a jelenséggel az IDBC hétköznapi gyakorlatában is találkozunk.

Két külön személyiségtípusról van szó, ez az egyik legnagyobb kihívás a recruitment vezetők számára. Hogyan találnak jó szakembereket, akik hosszútávon is a pályán tarthatóak és megfelelnek az elvárásoknak? Sajnos nincs annyi HR Business Partner szerepkör, mint amennyi fiatal szerez diplomát hasonló területen, ezért sokan recruiterként kezdenek el dolgozni és innen dobbantanak más HR területek felé. Ez is az oka, hogy a lemorzsolódás nagy ezen a területen.

De akkor hogyan lehet a fiatal tehetségeket megfelelően fejleszteni és megtartani? Ez egy olyan feladat, amire minden HR-részlegnek és ügynökségnek különleges hangsúlyt kell ma fektetnie, megbecsüléssel és tehetséggondozó mentalitással kezelni a toborzási folyamat elején dolgozó sourcer munkatársakat, akiknek a munkájától az egész folyamat sikere függ.

Egy másik kedves pillanatunk az volt, amikor az ötödik adásban Balogh Barbara sztoriján keresztül megérthettük, hogy a konzekvens, hiteles működés a márkára olyan hatással is lehet, amiről egy erős versenyhelyzetű munkaerőpiacon (mint amilyen ma a vendéglátás is) sokan csak álmodhatnak: amikor szükségük van valakire, a tökéletes jelölt általában egyszerűen besétál az ajtón… És nem ez az egyetlen meglepő érdekesség, amit a vidéki turizmus területéről megtudhattunk.
Ha idáig nem hallgattad az adásokat, reméljük, ez a kis összefoglaló kedvet csinált hozzá. Szeretettel várunk az exkluzív Facebook-csoportban is, ahová az adásokhoz, a vendégekhez kapcsolódó extrákat is feltöltünk, amellett, hogy itt ki lehet beszélni a hallottakat:
>> Fel vagy véve! Podcast | Facebook

Mi várható 2022-ben?

A podcast indítása önmagában is nagyon izgalmas feladat volt a számunkra. Egyelőre annak is nagyon örülünk, hogy a hallgatók száma dinamikusan emelkedik, és a kétheti periódust szeretnénk tartani végig, 2022-ben is.

De már készülünk valami új dologgal is: a “szokásos” adások között tervezünk sokkal rövidebb, nagyjából 15 perces műsorokkal is, amelyekben viszont csak 1-1 kérdést, témát, problémát beszélünk át a vendégekkel! Szerintünk izgalmas, gyorsan fogyasztható de hasznos tartalmak lesznek ezek, a “rendes” adások közötti szünetben.

Köszönjük az eddigi érdeklődést, további kellemes hallgatást kíván a Fel vagy véve! – csapata!

Szerző: Illés József
ügyvezető partner
illes.jozsef@idbc.hu