Szögi Ágnes – Webinár előadó, Digitalizáció, UX, Üzleti elemzés

Engedjétek meg, hogy az Öt lovas webinár egyik előadójaként bemutassuk Nektek Szögi Ágnest, az Erste Bank Lakossági Digitális Értékesítés vezetőjét, aki több, mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a banki fejlesztési területen, de az IT projektlépcsők minden fokát bejárta már, így pontosan ismeri ezeket a folyamatokat.

Ági jelenleg az ERSTE Bank digitális értékesítési csapatának vezetőjeként a hazai banki fejlesztések egyik legizgalmasabb projektjének egyik csapatát vezeti, az Erste George projektjén az értékesítési folyamatokért felelős product ownereket, és UX designereket.

Mitől olyan különleges a George projekt?

A George azért különleges, mert míg a hazai mobilbankok és internetbankok jellemzően funkció központúak, addig a George valóban egy új színt és szintet jelent a digitális ügyfélélmény világában. Ügyfél centrikus, testreszabható, szerethető és intuitív, amelynek a használata valódi élmény – egy igazán hasznos társ a mindennapokban. A George egy nyitott platform, ökoszisztéma, amelybe könnyen integrálhatunk 3rd party bővítményeket (ún. Plugin-okat) vagy akár új Store termékeket.

Egyszerre nemzetközi és hazai fejlesztés, a George Bécsben, az Erste Group innovációs laborjában született, ugyanakkor kevesen tudják, hogy a George Store sales funkcióhoz kapcsolódó fejlesztéseket az Erste Bank belső fejlesztő csapata szállítja, nemcsak a kapcsolódó háttérrendszeri szolgáltatásokat, hanem magát a FrontEndet is.

Az ERSTE digitális sales csapatának feladata egyébként nemcsak a mobilbanki és internetbanki  digitális értékesítési folyamatok kialakítása, hanem a fióki digitalizáció is. Olyan új digitális megoldásokon dolgozunk, amelyek lehetővé teszik, hogy egy tableten keresztül történjen a fióki tanácsadás, illetve, hogy a fióki szerződések aláírása a tableten történjen, biometrikus aláírással: a cél a teljesen digitalizált, papírmentes fiók.

Női vezetőként mennyire van nehéz dolgod ebben?

Én úgy érzem, hogy női vezetőként bizonyos szempontból előnyöket élvezek, és nagyon támogatom a tendenciát, amit tapasztalok, jelesül, hogy a szakma is egyre több nőt vonz, és egyre többen próbálják ki magukat ezen a területen nőként.

A UX területen az empátiának óriási szerepe van, tudnunk kell, mi érdekli az ügyfeleket, mik a fájdalompontok, problémák, melyekre megoldásokat keresnek a bankolás folyamata során. Úgy gondolom, hogy nőként erre jó a rálátásunk, és könnyebben boldogulunk ezen a területen.

Kit kerestek, amikor csapattagot toboroztok?

Amikor product ownert keresünk, nagyon sokféle skillel kell rendelkeznie a jelöltnek. De talán a legfontosabb az a hozzáállás: érdekelje őt, az, amit csinál, folyamatosan képes legyen követni a trendeket, és end-to-end driveolja a folyamatokat. De a pontos részletekről még többet elárulok a május 20-i webináron! Tartsatok Ti is velünk, izgalmas lesz!

A webinár összefoglalóját itt tudod elolvasni: https://idbc.hu/2021/05/25/digitalizacio-ux-uzleti-elemzes-webinar-osszefoglalo/