Kiri Róbert– Szoftvertesztelésről szakértőkkel, webinár előadó

Az Öt lovas webinár sorozatunk egyik előadója izgalmas és színes karrierúttal a háta mögött rendkívül sokrétű tapasztalattal rendelkezik a projektek, tesztelés, IT világában. Kiri Róbert jelenleg az energetikai iparban dolgozik egy komplex IT projekten.

-Robi, sok évet dolgoztál nagy projekteken a Vodafonnál, de ezt megelőzően is igen színes és sokrétű karrierútról érkeztél, mesélsz arról, hogy mi volt a legizgalmasabb projekted?

-Nehéz lenne egyet kiemelni, hiszen 1999 óta dolgozom projekt szerűén különböző nagyvállalatoknál, de főleg pályám első felében 1-2 évnél tovább egy cégnél sem maradtam. No nem azért, mert elégedetlen lettem volna, inkább csak mindig tovább és tovább hajtott a kíváncsiság, az új kihívások, más emberek és kultúrák megismerése.
De a teljesség igénye nélkül, voltam a UPC, Telenor, Telekom, Generali Biztosító, Budapest Banknál, de dolgoztam az Invitel, MOL, MÁV, Matáv, Pannon GSM projektjein is.

Az egyik legnagyobb projektem talán a Telekomnál 2013 környékén, amikor is az ügyfélszolgálati és számlázó rendszer projektben (Pillangó) a telekommunikációs létesítési és aktiválási területének teszteléséért feleltem, több mint 150 alkalmazást érintett a változás és a teljes tesztelésben talán 200-an voltunk.

-Ha a legnagyobb tanulságot kellene levonnod eddigi tapasztalataid alapján, mi lenne az?

-Sok helyen jártam, sokféle emberrel találkoztam. Egy idő után nyilvánvalóvá vált, hogy az alapvető kulturális különbségek megértése óriási befolyást gyakorol a projektekre, ennek fontosságát lehetetlen túlbecsülni. Főleg akkor, ha egyszerre 150-200 emberrel dolgozol együtt egy projekten.
Talán a rengeteg munkahely, sokféle projekttel járó diverzitás legnagyobb előnye és tanulsága számomra az, hogy megtanultam, miként kell a kollégákkal beszélni, hogy kooperatívan dolgozzanak. Fontos megérteni, hogy a különböző kultúrájú és nemzetiségű emberek miként közlik a tényeket, vagy például hogyan kezelik, ha egy problémára nincs pillanatnyilag ismert megoldás, vagy akár az, hogy miként mondanak nemet egy adott kérésre/feladatra.

Ez a munka nagymértékű kommunikációs képességet kíván meg, enélkül az amúgy is bonyolult és sokszereplős projektek rengeteg hibára futhatnak.
A saját kollégáimat is mindig arra tanítom, hogy a feladat -és problémaorientált mérnökökből egy idő után emberorientálttá kell válniuk, ez az egyértelmű fejlődési útvonal, hiszen amikor kijönnek az egyetemről, akkor amit magukkal hoznak, az a definit problémákra definit válaszok biztosítása, de az élet és a munka egyáltalán nem ilyen. Ez sokszor rosszul esik az embereknek, de ezt meg kell tanulni kezelni.

-Robi, azt elárulod nekünk, hogy miként állapítod meg, hogy valaki passzol e csapatba, beválik-e vezetőként, munkatársként, vagy sem? Mik az elsődleges szempontok amiket „tesztelsz”?

-Igen nagyon szívesen elmondom, de ezt már csak a 31-i webináron! Ott találkozunk!

Ha Te is betekintést szeretnél nyerni ebbe a világba, olvasd el a webinár összefoglalónkat!