Vissza

Elérkezett a digitális recruitment ideje

2021. március 9.

Olvasási idő: 6 perc

Szakmai tartalmakMunkaerő-közvetítés

Interjú az IT Business magazinban az IDBC CEO-jával és új Head of Recruitmentjével.

Akárcsak más szegmensek életében, úgy a 2020-as év nagyon sok meglepetést és változást hozott az IT recruitment piacon is, sok mindent kellett megtanulni, új technológiákat implementálni, és szembe kellett nézni a jövőbeli trendek robbanásszerű átalakulásával.

A speciális élethelyzetbe került munkavállalókat másként kell megtalálni és megszólítani, és nem árt pontosan ismerni és megérteni a hibrid és remote élet előnyeit, hátrányait.

– Nálatok most óriási átalakulások vannak, és míg mindenki kivár és redukál, addig Ti több, mint megkétszereztétek a recruitment csapatotokat. Átgondolt lépés volt ez?

Illés József, CEO, IDBC: Pont a változások és a megváltozott piaci helyzet sarkalt minket arra, hogy teljes mértékben megújuljunk és nagyon gyors ütemben alkalmazkodjunk, ezáltal ki tudjuk szolgálni a megváltozott ügyféligényeket.
Rengeteg belső átalakuláson és újratervezésen estünk át az elmúlt hónapokban. Ezek részben technológiai, módszertani és erőforrásbeli változások. Csak hogy egy utóbbit említsek, nem kisebb mértékben, mint duplájára emeltük a létszámot a recruitment területen, ennek megfelelően most új vezetővel egy 25 fős csapat dolgozik a divízióban.
Óriási kihívás, hogy a sok fejlesztés és az intenzív növekedés mellett, hogyan tudjuk megőrizni az IDBC-t annak a családias, befogadó, szakmai közösségnek, amit annyira szeretünk.
A Head of recruitment Czakó Gábor személyében olyan vezető lett, aki óriási tapasztalattal és rendszerismerettel rendelkezik a toborzás minden területén, ismeri az ügyfél és jelölt oldalt is, valamint aki épített már hazai contracting és nemzetközi munkaerőközvetítői üzletágat egyaránt.

– Milyen technológiai és egyéb változásra gondoltok? Mit lehet erről tudni?

Czakó Gábor, Head of recruitment, IDBC: Nagyon fontos megértenünk, hogy a jelöltpiac miként szólítható meg. A pandémia időszaka alatt az állásbörzék, offline platformok 100%-ban háttérbe szorultak, de valószínűsíthető, hogy a jövőben is minden ilyen jellegű passzív vagy aktív keresés nagy részben online módon zajlik majd. Őszintén szólva ez a folyamat pandémia nélkül is létrejött volna, csak kisebb ütemben. Ágazaton belül látszik, hogy bár lassan akarunk rá reagálni, de mindenképpen ebbe az irányba szabad csak haladni.
Ezért is csatlakoztam az IDBC csapatához, mert felismerték, hogy a data driven recruitment és a digitalizáció a jövő. Az IDBC vezetése mind az eszközökben, mind módszertanban ezt tartja szem előtt, mindemellett a külföldi trendeket is folyamatosan monitorozzák és implementálják.

– Mit jelent a Ti piacotokon az, hogy digitális recruitment?

– Ez a módszer sokrétű, és az eszközök és platformok integráltságát kívánja meg. Egyrészt a jelöltek megszólításának platformjait és eszközeit soroljuk ide. Mára világossá vált, hogy ők különböző social media felületeken élik az életüket, megszólításuk is itt történik hatékonyan. Másrészt nagyon fontos, hogy a data driven recruitmentnek köszönhetően az adattengerből hatékonyan és gyorsan megtaláljuk a munkaadó vállalatok számára az ideális jelölteket. Izgalmas, és a jövő sourcing folyamatait radikálisan újraíró innovációs területünk, a mesterséges intelligencia és a hálózat kutatás hatása a toborzásra.
A továbbfejlesztett ATS rendszerünk, a fejlett algoritmusok, a CRM, HR nyilvántartó, projekt és könyvelési rendszerünk, valamint az elektronikus aláírást támogató szerződés menedzsment, január óta integrált rendszerként segítenek bennünket. Jelenleg azon dolgozunk, hogyan tudjuk az ügyfeleink és a jelöltek felé még hatékonyabban kinyitni ezen rendszereket. Ezért tudunk gyorsan nagy mennyiségű keresést végrehajtani, nagyobb kapacitással dolgozni, jobban megérteni a jelöltpiacot és folyamat lépéseit.
Végső soron korunk recruiterei már nem a hagyományos „fejvadászat” szabályait követik, sokkal inkább az online marketing ügynökségi, adatbányászati és automatizációval kapcsolatos skilljeiket kamatoztatják és fejlesztik. Az IDBC szakemberei már ma is így dolgoznak. Ezzel ki tudjuk szolgálni a megnövekedett és specializálódott ügyfél kereséseket, és biztos vagyok benne, hogy ezért válunk majd pár éven belül piacvezető IT sourcing és recruitment vállalattá hazánkban.

– Mi volt a fő motivációd az IDBC-hez való érkezésedkor?

– Az egyetem alatt 3 programozó matematikussal laktam egy kollégiumi szobában, így annak ellenére, hogy nem informatikusnak tanultam, viszonylag hamar megtanultam, hogy a C#-nak nem sok köze van a színekhez, a .NET-et pedig nem pontnetnek ejtik (:
9 éve foglalkozom üzletfejlesztéssel és recruitmenttel az IT területén. Ebből az időszakból a külföldi, német ajkú IT piaci trendek megismerése, ill. a contracting ágazat kiépítése nyugat európai mintára a magyar szabályoknak megfelelően, multis környezetben voltak karrierem korábbi legkomolyabb kihívásai.
Magyarországon, de szinte bárhol máshol Európában egy erőforrás menedzsmenttel foglalkozó cég sikerességének 3 alappilére az eddigi tapasztalataim szerint: gyorsaság, rugalmasság és kreativitás.

2019 végén csatlakoztam az IDBC-hez, és már az interjúk során éreztem, hogy itt mindhárom feltétel adott az eredményes munkához: mi nem egy általunk előre mereven definiált szolgáltatást szeretnék értékesíteni ügyfeleinknek, vagy a jelölteknek, hanem az ő igényeikhez alkalmazkodva megteremteni a legrövidebb utat a szakértőt kereső ügyfél, és az álláskereső jelöltjeink között.