Kiri Róbert– Szoftvertesztelésről szakértőkkel, webinár előadó

Kiri Róbert– Szoftvertesztelésről szakértőkkel, webinár előadó

Csehi Sámuel

Content and Event Coordinator

2021. március 23.

Az Öt lovas webinár sorozatunk egyik előadója izgalmas és színes karrierúttal a háta mögött rendkívül sokrétű tapasztalattal rendelkezik a projektek, tesztelés, IT világában. Kiri Róbert jelenleg az energetikai iparban dolgozik egy komplex IT projekten.

-Robi, sok évet dolgoztál nagy projekteken a Vodafonnál, de ezt megelőzően is igen színes és sokrétű karrierútról érkeztél, mesélsz arról, hogy mi volt a legizgalmasabb projekted?

-Nehéz lenne egyet kiemelni, hiszen 1999 óta dolgozom projekt szerűén különböző nagyvállalatoknál, de főleg pályám első felében 1-2 évnél tovább egy cégnél sem maradtam. No nem azért, mert elégedetlen lettem volna, inkább csak mindig tovább és tovább hajtott a kíváncsiság, az új kihívások, más emberek és kultúrák megismerése.
De a teljesség igénye nélkül, voltam a UPC, Telenor, Telekom, Generali Biztosító, Budapest Banknál, de dolgoztam az Invitel, MOL, MÁV, Matáv, Pannon GSM projektjein is.

Az egyik legnagyobb projektem talán a Telekomnál 2013 környékén, amikor is az ügyfélszolgálati és számlázó rendszer projektben (Pillangó) a telekommunikációs létesítési és aktiválási területének teszteléséért feleltem, több mint 150 alkalmazást érintett a változás és a teljes tesztelésben talán 200-an voltunk.

-Ha a legnagyobb tanulságot kellene levonnod eddigi tapasztalataid alapján, mi lenne az?

-Sok helyen jártam, sokféle emberrel találkoztam. Egy idő után nyilvánvalóvá vált, hogy az alapvető kulturális különbségek megértése óriási befolyást gyakorol a projektekre, ennek fontosságát lehetetlen túlbecsülni. Főleg akkor, ha egyszerre 150-200 emberrel dolgozol együtt egy projekten.
Talán a rengeteg munkahely, sokféle projekttel járó diverzitás legnagyobb előnye és tanulsága számomra az, hogy megtanultam, miként kell a kollégákkal beszélni, hogy kooperatívan dolgozzanak. Fontos megérteni, hogy a különböző kultúrájú és nemzetiségű emberek miként közlik a tényeket, vagy például hogyan kezelik, ha egy problémára nincs pillanatnyilag ismert megoldás, vagy akár az, hogy miként mondanak nemet egy adott kérésre/feladatra.

Ez a munka nagymértékű kommunikációs képességet kíván meg, enélkül az amúgy is bonyolult és sokszereplős projektek rengeteg hibára futhatnak.
A saját kollégáimat is mindig arra tanítom, hogy a feladat -és problémaorientált mérnökökből egy idő után emberorientálttá kell válniuk, ez az egyértelmű fejlődési útvonal, hiszen amikor kijönnek az egyetemről, akkor amit magukkal hoznak, az a definit problémákra definit válaszok biztosítása, de az élet és a munka egyáltalán nem ilyen. Ez sokszor rosszul esik az embereknek, de ezt meg kell tanulni kezelni.

-Robi, azt elárulod nekünk, hogy miként állapítod meg, hogy valaki passzol e csapatba, beválik-e vezetőként, munkatársként, vagy sem? Mik az elsődleges szempontok amiket „tesztelsz”?

-Igen nagyon szívesen elmondom, de ezt már csak a 31-i webináron! Ott találkozunk!

Ha Te is betekintést szeretnél nyerni ebbe a világba, olvasd el a webinár összefoglalónkat!

Lépj velünk kapcsolatba

… és indulj el a céljaidhoz vezető úton!