Vissza

Lépj a következő szintre: Social media trendek recruitmented erősítésére

Herczeg Sára Content Strategy Specialist

2024. június 10.

Olvasási idő: 7 perc

Szakmai tartalmakMunkaerő-közvetítés

A legjobb jelöltek bevonzása bizony idén sem lett könnyebb, egy basic álláshirdetés posztolásával még nem fogod megszerezni és megtartani a tehetségeket. Sokat beszélünk a jelöltélményről, hamarosan egy komplex letölthető útmutatót is megjelentetünk a témában, ennek pedig szerves része, hogy a vállalatok egyre inkább a marketingstratégiák felé fordulnak, hogy erős munkáltatói márkát építsenek ki, és bevonják a potenciális munkavállalókat. Ez magában foglalja a cég közösségi média platformjait, az aktív külső kommunikációt és a vállalati kultúra aktív képviseletét.

A marketingstratégiák alkalmazásával a toborzás során a vállalatok:

  • A képzett jelöltek szélesebb körét vonzzák be
  • Egy erős munkáltatói márkát építenek ki
  • Javíthatják a jelöltélményt
  • Növelhetik a munkavállalói elégedettséget és a megtartást
  • Gyorsabban és hatékonyabban tölthetik be a pozíciókat

Az, hogy milyen képet alakítanak ki a cégedről a kollégáid még csatlakozásuk előtt, jelentős szerepet játszik a döntésükben. Senki nem akar egy lemaradt, negatív vállalati kultúrájú közegbe csatlakozni, hiszen az, hogy mivel vállalathoz adod az arcod és a neved, számodra is presztízs értékkel bír.

 

De mit tehetsz?

  1. Tartsd aktívan a belső kommunikációs csatornáidat!

Illetve, ha még nincsenek, alakíts ki csoportokat, felületeket, ahol csak a kollégáidhoz szólsz, és lehetővé teszed a párbeszédet. Így elkerülöd a szervezeti változások körüli bizonytalanságokat és pletykák elindulását. Használhatsz all staff emailt, zárt Facebook csoportot, Town Hall meetingeket, belső rendezvényeket, Teams csoportokat a különböző típusú témákhoz.

  1. Légy jelen a social mediában

Határozd meg azokat a felületeket, ahol a számodra releváns célcsoportot érheted el. Míg LinkedIn-re inkább szakmai tartalmakat, aktuális eseményeket és konferenciákat posztolhatsz, illetve megmutathatod a különböző vállalati mérföldköveidet, addig TikTokon például egy közvetlenebb hangot is megüthetsz. Mi a recruitment agencyként az elsők között kezdtük el itt például az aktív tartalomgyártást, ahonnan már konkrét jelöltünk és ügyfelünk is érkezett azóta.

  1. Találd meg a célcsoportodnak fontos témákat

Persze az is fontos, hogy te mit akarsz magadról kommunikálni vállalatként, és neked milyen hot topicok vannak éppen az életedben, de amit sok cég elront, hogy nem nézi meg, mi érdekli a közönségét. Ehhez hasznodra lehetnek a havi riportok, amelyekben megnézheted, mely posztjaid teljesítettek engagement alapon a legjobban. Pár hónap alatt már mintázatokat is megfigyelhetsz, így számodra is könnyebb lesz a tartalomgyártás.

  1. Keress alternatív csatornákat

Minél több konkurens van jelen egy adott felületen, annál nagyobb zajban kell hallatnod a hangod. Nézd meg, milyen fókuszterületeid vannak, és azok a szakemberek hová mennek tanácsért, hol fejezik ki a véleményüket. Csatlakozz ezekhez a fórumokhoz, és segítsd őket a kérdéseikben, így pozitív és autentikus képet alakíthatsz ki a vállalatodról, amin látszik, hogy érti és ismeri a fogyasztói igényeit.

  1. Kövesd nyomon a rólad alkotott véleményeket

Bármely céget érhet negatív kritika, valójában az a fontos, hogyan reagálunk rájuk. Ha tagadunk, ghostolunk és hazudunk, akkor csak magunk alatt vágjuk a fát. Persze van, hogy a direkt válasz még több figyelmet terelne egy adott kényes helyzetre, így lehet az a megoldás, hogy tudatosan alakítod magadról a véleményt, megmutatod a céged pozitív oldalait és aktívan képviseled a vállalati értékeket.

 

Milyen social media trendekre érdemes figyelned 2024-ben?

  1. Hosszabb formátumok

Instagramon már 3 percet, TikTokon pedig 10 perces videókat is tudnak már felölteni a felhasználók, az utóbbi platform egyes országokban már 30 perccel is kísérletezik. Egy általános shiftet láthatunk, amelyben kifáradtak már a fogyasztók az 5 másodpercenként való tovább görgetésben és új témában. A felületek pedig nyilvánvalóan igyekeznek átvenni más social medi platformokról a nézőket, igyekeznek egy helyen integrálni mindent, amire felhasználóként szükségünk lehet.

  1. Trend fáradtság

Túlpörgetett zenék, ismétlődő trendek, copy paste influencerek és semmi eredetiség – 2023-ra lecsengett ezeknek az ideje, így számodra is érdemes lehet cégként inkább kevesebb, hosszabb, de igényesebben és átgondoltabban elkészített videókat posztolni, amik igazán átadják a branded személyiségét.

  1. Fekvő videók

Az idei év februárjában a TikTok elindította a video boost programját, amiben az algoritmus azoknak kezdett kedvezni, akik fekvő formátumban posztoltak, így próbálva rávenni a felhasználókat, hogy terjesszék az új featuret. A hosszabb videókhoz hasonlóan valószínűleg e mögött a döntés mögött is a YouTube-al való konkurálás állt, minden esetre neked is érdemes lehet kipróbálnod.

  1. Lassabb tempó

A történetmesélés elengedhetetlen a marketing tevékenységed során, az utóbbi évek feszített tempóját pedig úgy tűnik megakasztja a személyes kapcsolatra jobban fókuszáló tartalomkészítés, legyen az szöveg vagy vizuál. Ez jelentheti azt is, hogy megengeded a részletes magyarázatot, tágabb tereket hagysz akár szerkesztésben, akár videókomponáláskor, és a történet ívére fókuszálsz.

  1. Kívülről befelé

Mint említettük, az üres influencer együttműködések hatékonyságának leáldozóban van, sokkal hitelesebb saját dolgozóinkat ’brand ambassador’-ként szerepeltetni a tartalmakban. Közelebb hozzuk így a fogyasztókhoz a cégünket, emberi kapcsolatokat mutatunk be, és érzékeltethetjük az autentikusságunkat. Természetesen csak saját lelkesedésükből, ne kényszerből vonjuk be kollégáinkat. Nálunk például a cikkeink képeihez, megújuló weboldalunkhoz és TikTok sztárjainkhoz és munkatársainkat kértük fel.

Reméljük hasznos volt számodra ez a cikk. Ha téged is terhel a fluktuáció, és nyitott pozícióid betöltése, és szeretnéd a toborzási folyamataidat a következő szintre emelni,  iratkozz fel hírlevelünkrea legfrissebb hírekért és trendekért, és vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy együtt nézzük meg, hogyan segíthetnek innovatív recruitment eszközeink és szolgáltatásaink téged és a vállalatodat a tehetségek megtalálásában és megtartásában.