Hudecz Annamária – webinár előadó, nyári recruitment piac kihívásai

Bemutatjuk Nektek Hudecz Annamáriát, az Öt lovas webinár egyik beszélgetőpartnerét, a „Motiváció és munkaerő-megtartás” c. könyv szerzőjét, aki elkötelezetten hisz a jelöltélmény fontosságában még a kritikus vállalati helyzetek és intenzív kommunikációs időszakok idején is, és ennek működőképességét számos projektben bizonyította.

A HR munkádban mik a legfontosabb szempontok, követendő célok számodra?

Nekem a HR a hivatásom, amit szenvedéllyel és magas energiaszinttel végzek, emiatt úgy érzem, nagyon szerencsés vagyok.

Mindenkiben sokkal több rejlik, mint ami elsőre látszik, vagy mint amit ő maga feltételez, egy jó HR-es ezért a lehető legtöbbet képes kihozni az emberekből, ez jó az egyénnek és a vállalatnak is egyaránt. Viszont ennek eléréséhez elengedhetetlen, hogy megértsük az adott személy legbenső motivációit, a helyzetekre adott válaszainak logikáját.

Ezek a skillek méginkább felértékelődnek egy olyan munkáltatói piacon, ahol ádáz harc zajlik a jelöltekért, és abszolúte jelölt-vezérelt a terület. Ahol nincs valós különbség a fizetésekben és körülményekben, ott az élményszerűség, a kommunikáció, a csapatbiztonság és egyediség-érzés tudja hozni azt a plusz kreditet, ami miatt a jelölt majd téged választ.

Könnyű olyankor biztosítani az élményt, amikor minden bőséges, de ezt vajon akkor is létre lehet hozni, amikor nehézségek vannak a vállalat életében?

A Vodafone-nál és a Citibanknál is vezettem olyan projektet, amely a leépítésről és kiszervezésről szólt, ezek rendkívül nehéz emberi helyzeteket hoznak létre. A HR-es életében talán az egyik legnagyobb kihívás az, hogy a vállalat üzleti prioritásait és igényeit kell kiszolgálnia, ugyanakkor maximálisan figyelembe kell venni a munkavállalók érdekeit és szempontjait is, és néha bizony előfordul, hogy a két halmaz nem igazán metszi egymást. Neked mégis hidat kell építened, ahol megőrzöd az emberek bizalmát és jövőbe vetett hitüket, ezzel egy időben eleget teszel a vállalati elvárásoknak.

Hallottan egy városi legendát, „Dr. Hudecz megint rendel” – mesélsz erről?

A Citibanknál egy nem mindennapi és rendkívül nehéz időszak volt 2014 és 2016 között, amikor első körben 34 fiókról 10 fiókra redukálódott a vállalat, majd egy következő hullámban pedig a lakossági üzletág kivonult hazánkból.

Ezen projektek gazdájaként megtanultam, hogy a vezető is ember, benne is ugyanúgy kétségek, bizonytalanságok élnek kiélezett helyzetekben, és HR-esként nekik is támaszt és magabiztosságot kell nyújtani, hogy felelősséggel és stabilan tudják végezni a munkájukat. Meg kellett őket tanítani megnyugtatóan mégis transzparensen reagálni, illetve, hogy miként kezeljék a munkatársaktól érkező „kellemetlen”, ámde jogos kérdéseket.

Megtanultam, hogy emberileg mindig a lehető legtöbbet kell kihozni a súlyos helyzetekből is, ezért a munkatársak egymás kezébe adták a kilincset, a következő felütéssel: ha nyugtalan vagy, reménytelennek látod a helyzetet, menj be Dr. Hudecz-hez, ő mindig rendel. Ez rendkívül inspiráló és felemelő érzés.

Milyen számodra egy jó HR-es?

Inspirál, értéket ad, bármikor számíthatsz rá. Támogat, akár a legnehezebb helyzetben és segít, amikor úgy érzed, ebben a szituációban nincs is segítség, vagy akár azt, hogy nincs továbblépés a karrieredben.

Mit vársz az Öt lovas webinártól?
Új, még soha nem hallott ötleteket, melyekről még nem hallottam, inspirálást és azt, hogy mindezeket miként tudom beépíteni a mindennapokba. Remélem, hogy a résztvevők is ezzel mennek majd haza.

Tarts velünk Te is június 23-án, csütörtökön, kezdés 10:00 órakor, tervezett időtartam 1 óra. A regisztráció ingyenes:

Szerző: Bouarfa-Braun Mona
Senior Service Design Consultant