Vissza

Trusted Recruitment – Kommunikáció. Bizalom. Elköteleződés.

Éles Zsófia Head of Experts and Developers Business Unit

2020. október 5.

Olvasási idő: 7 perc

Szakmai tartalmak

Miben hasonlít egy jó házasság és egy munkaviszony?

Mi az a 3 dolog, ami a sikeres toborzáshoz elengedhetetlen?

Hogyan lesz hiteles a toborzási folyamatom?

Egy felkészült Recruitment Cég olyan, mint egy jó Kerítő. Felderítőként és kommunikációs hídként is funkcionál, ezzel megteremtve a lehetőségét, hogy az egymáshoz passzoló, de az egymásra eddig nem találó Munkáltató és Munkavállaló egymás mellett döntsön.

Kommunikáció. Bizalom. Elköteleződés.

Lehetne ez egy házasságközvetítő iroda szlogenje, de meglepő módon egyúttal a sikeres toborzás kulcsa is. Ennyire egyszerű lenne? Igen. Akkor mindenki így csinálja? Sajnos nem.

Az információhiány a toborzás legnagyobb akadálya. Ma már nem elég annyit tudnunk, hogy van egy nyitott pozíció egy cégnél vonzó csomaggal, vagy van egy nyitott jelölt 5 éves tapasztalattal tárgyalási angollal. A Jelölti és Munkáltatói oldal egyaránt többet szeretne, mindent IS tudni akar és a felhozatalból a legjobbat választani.

Miért kell ez a sok infó?

Mindannyiak ismerjük a „Jobb a biztos rossz, mint a bizonytalan jó” mondást és gyakran eszerint is cselekszünk. Ha nincs infónk, elbizonytalanodunk, inkább nem ugrunk bele az ismeretlenbe. A döntések meghozásához, elköteleződéshez információ alapú bizalomépítésre van szükség és igaz ez a Jelölti és Munkáltatói oldalon egyaránt.

Megfigyeléseink szerint az erős munkavállaló és munkáltató kapcsolat és a tartós házasság nagyon hasonló alapkövekre épül. A kiválasztási folyamat elején a Felek megismerik egymást és ha az alapvető értékeik egyeznek, akkor hosszú évekre, akár egy életre is terveznek együtt.

Hogyan segítünk mi ebben?

Mint ahogy nehéz magunkban is megfogalmaznunk, hogy kik vagyunk és mit szeretnénk, vagy akár egy párkeresésnél kitölteni az „Írj Magadról! részt, úgy a cégeknek vagy álláskereső szakembereknek sem könnyű frappáns válaszokat adni a legfontosabb kérdésekre: Mit tudok és mik az elvárásaim.

És itt jövünk mi….

A Recruitment cég feladata, hogy ne csak fogadja az információkat, hanem segítse is a Munkáltatót és az Álláskeresőt, hogy be tudják mutatni „Önmagukat”, meg tudják fogalmazni az elvárásaikat és ki tudják emelni a számukra fontos szempontokat.

Trusted Recruitment

Az IDBC Trusted Recruitment módszertana egyfajta hidat, biztonságos átjárást biztosít a Munkáltatónak és Érdeklődő szakembernek egymás térfelére.

Az IDBC megközelítésének lényege, hogy:

1.     feltárjuk és biztosítsuk a Felek számára szükséges információkat

2.     transzparens és kiszámítható folyamatot alakítsunk ki

3.     segítsük a kölcsönös bizalom létrejöttét

A folyamat lépései

1. Munkáltatói felmérés -Trusted Employer Workshop

Az első lépés, hogy a Munkáltató preferenciáit, elvárásait megismerjük.

A Trusted Recruitment Workshop-on 360 fokos felmérést készítünk. A cégkultúra, stratégia, munkahelyi légkör, csapatok felépítése és a konkrét nyitott pozíciók mellett olyan praktikus kérdésekre is választ kapunk, mint a cégen belüli előrelépési lehetőségek, vagy a gluténmentes ebédmenü elérhetősége a közelben.

A workshop végére a Munkáltatóról egy olyan összefogó kép készül, ami alapját tudja képezni az eredményes toborzásnak és a Munkáltatói Arculat kialakításának.

2.     Informatív álláshirdetés – Trusted Job Description

Megnöveljük a jelentkezők számát!

Egy kellően informatív álláshirdetés előnye, hogy növeli a Munkáltató hitelességét és megteremti a releváns jelöltek megszólításának lehetőségét.

Fontos, hogy a hirdetéseinkben szereplő üzeneteknél figyelembe vegyük a kapcsolódó „Job Persona” elvárásait. Nagyon más szempontok alapján dönt egy pályakezdő szoftverfejlesztő és egy 10 éves tapasztalattal rendelkező projektmenedzser.

Egy jól megírt, részletes álláshirdetés minimum 50%-kal több olyan jelöltet vonz, akik szakmailag és személyiségben is passzolnak a Munkáltató elvárásaihoz.

Ügyfeleinknek az általános feladatok, elvárások mellett javasoljuk feltüntetni a cég alapvető értékeit, a projekt jellemzőit, a pozícióhoz kapcsolódó bérsávot és az előrelépési lehetőségeket.

3.     Releváns jelöltek – Trusted Candidate Interview

A Jelöltek oldaláról hasonlóan fontos a részletes felmérés és összegzés. A szakemberek nem minden esetben emelik ki megfelelően a szakmai önéletrajzuk releváns részleteit, illetve a munkahelyválasztásnál döntő motivációik sem mindig kézenfekvőek.

AZ IDBC-nél digitális eszközökkel kutatjuk fel a potenciális érdeklődőket, gyakran a saját –  Trusted Candidate – adatbázisunkban már szereplő és megismert szakértőkkel gyorsan el tudjuk indítani a kiválasztási folyamatot.

A Trusted Candidate Interview egy keretezett, egyénre szabott beszélgetés. A szakmai megfelelőség mellett nagy hangsúlyt fektetünk a „soft skill”-ekre és motivációs tényezőkre. Az interjú után összefoglalót készítünk, amely fókuszba állítja az adott pozícióhoz kapcsolódó korábbi tapasztalatokat, képességeket és preferenciákat, ezzel segítve, hogy az Álláskereső és a Munkáltató is el tudja dönteni, érdemes-e továbbmenni a pályázási folyamatban.

4.     Trusted Employer és Trusted Candidate összekapcsolása >> megszületik a Trusted Employee

A folyamat előző lépéseinek köszönhetően a Munkáltató és a Jelölt minden szükséges információval rendelkezik ahhoz, hogy megalapozott döntést tudjon hozni.

Ha egymásra voksolnak, megkezdődhet a közös együttműködés, amiben már mint ismerősök és egymásban kölcsönösen bízni tudó szereplők vesznek részt.

5.     Onboarding támogatás, hosszú távú elköteleződés

Ügyfeleink visszajelzése szerint a Trusted Recruitment folyamat eredményeként felvett új szakemberek sokkal kevésbé morzsolódnak le. Ez főképp annak köszönhető, hogy a feltételek, körülmények, elvárások már a toborzás során nagyon pontosan egyeztetésre kerültek, így senki nem árul zsákbamacskát, elkerülhetőek a csalódások.

Minden egyes kiválasztási folyamat eredményes?

Sajnos nem. A kölcsönös zöldlámpát sok tényező befolyásolhatja, így a legprofibb toborzás sem jár minden esetben eredménnyel.

Az viszont biztos, hogy ha folyamatos és transzparens a kommunikáció és megteremtjük a toborzás „Trusted” jellegét, akkor a Felek pozitívan és újult erővel fognak hozzáállni a következő kiválasztáshoz is.