Pál Dórával, a SIEMENS Mobility Kft. Talent Acquisition & Employer Branding Managerével beszélgettünk a közelgő RPO webinár kapcsán.
Dóra HR végzettsége ellenére a pályáját salesesként kezdte egy banknál, telefonos értékesítőként, később eljutva a tanácsadói szintig. Az itt magtanult sales technikákat kamatoztatni tudta később a recruitmentben, az ügyfél elégedettség programot kiválóan párhuzamba tudta állítani a jelölt élménnyel.
7 éves tapasztalattal rendelkezik recruitment területen, a kezdetekben néhány hónapot fizikai toborzással foglalkozott, ahol megtanulta a szakma alapjait, később a mérnöki vonalon bővítette tudását. Az IT recruitmenttel a Manpowernél ismerkedett meg, ahol informatikai előtanulmányainak köszönhetően könnyen elsajátította a szoftverfejlesztői sajátosságokat.
Mikor kerültél kapcsolatba a RPO-val? Miben látod a szolgáltatás sarkalatos pontjait?
Az első RPO-t 2016-ban kezdtem el egy közvetítő cégnél, ahol három RPO-t vittem végig. Új lehetőségként, fejlődésként éltem meg, megismerhettem más vállalati kultúrákat, működésüket. Egy RPO kapcsán kerültem a Siemenshez is, 2019-ben kezdtem meg egy két hónapos együttműködést a Siemens Mobility Kft-nél. Az ezt megelőző évben vált önálló vállalattá a Siemens Mobility üzleti területe és kezdte el egy kutatás-fejlesztési üzletág a működését a cég keretein belül. A feladatom a terület jelentős bővülési terveinek támogatása volt. Két hónap alatt tíz új munkatárs felvételére kaptam megbízást, melyet sikeresen teljesítettem. Ezt követően kaptam lehetőséget arra, hogy a vállalat munkatársaként folytassam a munkámat, kialakítsam a teljes felvételi folyamatot és a Siemens employer branding törekvéseit a munkavállalóknak ezen speciális területén, mint a kutatás-fejlesztés adaptáljam.
Idén novembertől már Talent Acquisition & Employer Branding Manager pozícióban vezetem a 3 fős recruitment csapatunkat, stratégia, menedzsment, munkaerőmegtartás és employer branding területeken.
Az RPO igénybevételét számos helyzet hívhatja elő, lehet ez vállalati életesemény, de kisebb számú felvételek esetén is az RPO lehet a kulcs.
„Az IDBC-vel közös együttműködés során a Siemens vonatkozó belső folyamatait és irányelveit megismertettük Dalmával (Szökő-Nagy Dalma, IDBC RPO recruiter), melyeket sikeresen alkalmazott a munkája során. Vállalatunk elkötelezett a sokszínűség, a méltányosság és befogadás mellett. Ennek megfelelően nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a nők aránya növekedjen a vezetői pozíciókban és a felvételeknél is.”
Az RPO recruiter a kommunikációban is a megbízó segítségére lehet, a sajátos sourcing irányelveknek megfelelően szólítja meg a jelölteket, kezeli az álláshirdetéseket. A megbízó és a megbízott cég érdekeit összehangolva tudja ezeket menedzselni.
Az idei évben a háborús helyzet a munkaerőpiac szereplőit is kihívások elé állította. A Siemens Mobility-nél a mentális egészség megtartására fókuszáltak. Munkavállalói élmény felméréseket követően HR irányelveket, különböző akcióterveket dolgoztak ki, hogy gyakorlati megoldásokat találjanak a különböző problémákra, coach és pszichológus programot is indítottunk.
„Számomra rendkívül fontos, hogy olyan munkahelyet teremtsünk, ahova szívesen járnak be az emberek dolgozni.”
A 2022-es évük másik nagy kihívása egy tender volt a Siemensen belül, egy mérnöki központ létrehozása, melynek 6 ország közül Magyarország lett a helyszíne. A recruitment területet kihívás elé állítva 40+ fő felvétele a cél, 2 éven belül pedig egy 100 fős ágazattá szeretnék növelni az új divíziót.
Dóra a közelgő webinár alkalmával kíváncsian várja a többi előadó hogyan látja, kezeli a mérnöki pozíciók mellett az IT szektor továbbra is magas igényeit? Hol a határ, van-e határ? Mi az, amit tudnak nyújtani?
Tartsatok velünk november 10-én, csütörtökön, kezdés 10:00 órakor, tervezett időtartam 1 óra.
A webinár összefoglalóját itt tudod elolvasni: https://idbc.hu/2022/11/17/recruitment-process-outsourcing-tapasztalatok-webinar-osszefoglalo/