Hegedűs Dániel – webinár előadó, A DevOps szakértők jelene és jövője

Bemutatjuk a szeptember 23-i Öt lovas webinárunk egyik előadóját, Hegedűs Dánielt, a Magyar Telekom Cloud Engineering Chapter Lead-jét, aki több, mint 10 éve doglozik a telco szférában.
Az IT-n belül, az alkalmazástól az infrastruktúra üzemeltetésen át számos tapasztalattal rendelkezik, jelenleg clouddal, felhő alapú számítástechnikával foglalkozik.

Ahogyan ő fogalmaz, „beállítottság és szakmai tapasztalat szempontjából is hozzám az üzemeltetés és a probléma megoldás állt mindig közelebb, vagyis teljesen Ops oldalról érkeztem.”

A DevOps-al kapcsolatban is a konkrét céllal kapcsolatban ismerkedett meg:
„A Magyar Telekomban az agilis módszertan bevezetésekor a belső IT Infrastruktúránkat is meg kellett újítanunk, és ezt az új Cloud alapú Platformot már DevOps metodikával építettük fel”.

Az első áttörés, amikor láttam, hogy működik a gyakorlatban, a saját bőrömön tapasztaltam meg:

A tradicionális IT szervezeti kultúrában, hajlamosak vagyunk, úgy gondolni, hogy a Dev és az Ops oldalnak két egymással szemben álló problémája és célja van, külön felelve mindenki a sajátjáért.
Nálunk sikerült a közös cél kitűzésével valóban közösen dolgozni, és akkor kiderült, hogy mindkét oldalon komoly szakértelem és tudás van, mellyel ki tudja egymást egészíteni Dev és Ops csapat.
A közös feladat megoldását már mindenki a sajátjának érezte, sokkal jobban működött a közös munka és sokkal többet is értünk el.

Fontosnak és erősségnek tartjuk a Telekomnál, hogy a fejlesztői csapataink modern infrastruktúrán modern eszközökkel fejleszthetnek, ami sokat segít, hogy ügyfeleink számára hamarabb teremthessünk új és személyre szabott szolgáltatásokat.

A DevOps, mint fogalom bármennyire is fancy most, bevezetés előtt jó tisztázni hogy a különböző rétegéinél mire kell gondolni, akár az üzemeltetés, akár a napi BAU feladatok vagy akár hogy milyen toolok elengedhetetlenek működéséhez. Mitől devops a devops, illetve, hogy a szervezeti kultúrában milyen váltásokat igényel, hol kell változni, mi az ami ok, mi az ami okozat? Hogyan látjuk, hogyan éltük meg ezt mi a Telekomnál, miért, mikor érdemes bevezetni?

Mindezeket részletesen ki fogom fejteni a szeptember 23-i webinár alkalmával, tartsatok Ti is velünk!”

Regisztrálj ingyenesen itt:
Regisztrálok a webinárra!